Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Omprover!

Av Nina - 13 april 2011 07:30

Som jag skrev sist skulle jag ta nya prover igen. Det blev dock inte på onsdagen som planerat utan på torsdagen istället. Detta pga att jag glömde bort mig och åt frukost med lilltjejen.  

Men men....tyvärr kan det nog bli så ibland.

Jaja...igår ringde i alla fall min läkare (kors i taket) och vi pratade om proverna, remissen, min astma och lite annat.

Mina prover var bättre men fortfarande inte helt bra. Och med tanke på att jag inte har någon mens (pga hormontabletter) och inget annat som blöder mycket så vill han kolla upp lite varför jag har lågt järnvärde!

Och inflammationen som visade sig på de förra proverna verkade vara på väg tillbaka och då var jag ju även tvungen att berätta att jag haft inflammationer i tandkött och tandrötter mellan varven pga min tandläkarskräck som gjort att alla reparationer nu ligger på is medans jag går till en psykolog för att få hjälp med detta!

Men men....han sa att proverna kunde påverkas av detta och att han inte var orolig då de var bättre, men att han ville kolla upp varför mitt järnvärde är så långt.

Så med detta sagt och gjort så fick jag åka tillbaka till labb igår för att hämta ett provtagningskitt och med dessa ska jag lämna avföringsprover under tre olika dagar! *usch*

Men det är bara att bita ihop och göra det. Och insåg precis hur gärna jag vill göra den här operationen då jag genomgår en hel del för att ens få iväg den där förbaskade remissen!

Men oavsett vad. Om proverna jag lämnar nu visar bra så skulle han släppa det och bara ordinera järn tabletter under en viss tid. Om de inte visar bra antar jag att det blir mer prover och undersökningar för att ta reda på varför.

Hon på labb berättade att han vill se om jag har blod med i avföringen, hmm, jätte bra men borde jag inte märkt detta själv?

Jaja....jag håller en tumme och hoppas på det bästa!




Idag skulle jag ha varit till friskvården för min hälsoprofil men då jag har fått det väldigt jobbigt med mina luftrör och knappt kan andas så fick jag avboka denna. Hon skulle ringa tillbaka till mig igår för att boka en ny tid, tyvärr missade jag det samtalet då hon ringde under tiden jag pratade med min läkare, och sen sprang tiden iväg så jag hann inte ringa tillbaka, så detta samtal är det första jag ska ringa när jag kommer hem från dagis!!!

Så fort proverna är avklarade och avlästa och jag gjort min hälsoprofil så fattade jag det som att remissen definitivt skulle skickas till Torsby. Men samtidigt verkade det på honom igår i telefon att han glömt bort det lite med tanke på att han bad om min längd och vikt igen för remissen och då sa att jag kan få en remiss skickad pga mitt BMI....men HALLÅÅÅ!!! Det visste jag ju redan innan....vad trodde han jag tjatade om egentligen???

*Suck* Min läkare är rätt bra, men väldigt snurrig och ibland väldigt egensinnad! Men men....jag håller en tumme och hoppas nu på det bästa! Hoppet verkar ha kommit tillbaka lite....för en stund i alla fall!  

Men nu får vi avvakta lite och se vad som händer. Ska i alla fall försöka avlägga mitt första avföringsprov idag....lika bra att passa på när jag är själv hemma sen! För fy fasiken vad äckligt!!!!

Ha nu en bra dag! Så ska jag försöka återkomma med en uppdatering om hur det på en gång när jag hör något!

Men tänkte också meddela er att mina funderingar har gått runt att ta bort den här bloggen då det inte blir att jag skriver speciellt ofta med tanke på att allt är så nytt...och sen känns det inte som om jag har några andra läsare än de trogna från min vardagliga blogg. Så istället för att snurra till det för mig med att ha två bloggar funderar jag mer och mer på att skriva om allt detta i den vanliga bloggen också!

Men inget bestämt riktigt ännu så ni har fortfarande en chans att påverka och komma mer era åsikter!

Ha en bra dag!

*Kram* 










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 24 augusti 2011 10:03

Hej på er! Missade att uppdatera i måndags....så den här bloggen blir väldigt ensam och bortglömd. Men men....tänkte i alla fall uppdatera er lite kort. Inget märkvärdigt så men. Inga nyheter från Torsby ännu, men då har det ju bara gått ca 3,5...

Av Nina - 9 augusti 2011 19:58

Ja ni mina kära läsare. åter igen var det väldigt länge sen jag skrev och det beror som vanligt på att jag aldrig har något att skriva om i den här bloggen. Mest beror det på att det inte händer något nytt och sen att det fortfarande är väldigt lån...

Av Nina - 24 juli 2011 13:58

Ja jag vet...men ska jag vara riktigt ärlig så har jag inget nytt alls att skriva om. Jag har inte hört något nytt och jag har inte direkt gjort något annorlunda. Men trots detta har jag totalt gått ner 7.6 kg! *wiiieee* Men jag ska försöka att tit...

Av Nina - 30 maj 2011 07:42

En ny vecka med nya utmaningar, och jösses vad nervös jag var i morse när jag skulle väga mig. Tror det beror på att vi haft en helg fylld med godheter, och lite extra då vi var barnlediga.    Men det gick inte så illa som jag trodde....så ibland k...

Av Nina - 23 maj 2011 08:20

En ny vecka och nya utmaningar. *skönt* Under helgen har man haft mycket tid att låta all information sjunka in och man börjar fundera på framtiden mer och mer. Det känns riktigt gött att kunna se framåt och faktiskt se en positiv glimma.    Och ...

Presentation


Nina heter jag! Är född 1981 och är gift samt har 4 barn...
Jag försöker svara på alla kommentarer och frågor, så bara skriv om ni har funderingar! =)

Blogkeen

helantillhalvan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla Hit! :D

Reklam!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards