Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Missade....

Av Nina - 27 april 2011 20:28

...att updatera er efter förra inlägget. Tror mest det beror på att det typ gått i ett med det mesta runt omkring oss. 

Men nu kommer det ett nytt inlägg i alla fall. Och jag har så mycket att berätta men samtidigt så himla lite!  

Som ni vet så gjorde jag en hälsoprofil för en vecka sen och det var riktigt roligt och samtidigt väldigt intressant!

Jag fick massor av tips och massor av råd som gör min vardag lite lättare och jag försöker verkligen!

Jag fick veta att mitt skelett väger 11,6kg och minn kroppsvikt UTAN fett är på 60kg! Detta gör att min idealvikt ligger på ca 75kg. (Mellan 70-84, där 70 är undervikt och 84 är övervikt).  

Detta gjorde mig lycklig samtidigt som jag blev väldigt fundersam med tanke på att många runt mig alltid sa till mig att jag var tjock innan jag fick barn och även efter mitt första barn. Detta gör mig idag förbannad då jag endast vägde 58kg innan mina barn samt att jag låg på 75kg efter David!

Så "in my ass" att jag var tjock!!!  

Men men...jag vänjer mig nog vid tanken på att vara tjock efter operationen om jag trots allt hamnar på min idealvikt! *längtar*

Tänk vad skänt det kommer vara att kunna springa med barnen eller faktiskt bara kunna gå en snabb promenad eller leka ordentligt med dem! *underbart*

Jaja....det var min vikt, nu till min kondition!

Konditionstestet var enklare än vad jag trodde och visst, jag har dålig "kondis" men inte så dålig som jag trodde och under detta samtalet som ingår i hälsoprofilen fick jag också lära mig hur man tränar på ett bra sätt och jag har hela tiden tränat fel och trott att jag gjort rätt. Men nu vet jag bättre och jag tror detta kan göra att jag kommer att kunna och orka träna mycket oftare än vad jag gör i dagsläget. Kanske jag kommer så långt att jag tränar lite varje dag istället för bara någon/några gånger i veckan!? *hoppas*

Jaja...det var en del av min häsloprofil och vet inte riktigt vad mer jag kan skriva om denna....bara att jag ser fram emot uppföljningen som kommer ske någon gång i september....och som det var nu så verkligen längtar jag efter att göra den då jag redan första dagen började tänka annorlunda och mitt mål är att kämpa för en förbättring!  

Som ni vet så lämnade jag även in mina avföringsprover i samma veva och jag kan verkligen sluta oroa mig nu då jag fick ett brev från min läkare idag om att proverna var bra och visade inga fel! Så mina kära läsare....det är inget fel på mig så detta gör att jag kan sluta oroa mig och jag antar även att jag kan låta hoppets låga börja växa igen då min läkare inte har någon anledning att hålla på remissen längre!

Så vad tror ni? Kommer han skicka in den nu eller? Han kanske redan har gjort det?

Jag funderar allvarligt på att ringa till honom under telefontiden imorgon bara för att kolla. Och har han då inte skickat den så kan jag ju påminna honom!  

Ja ja....detta är nog allt för den här gången! Jag har inte mycket mer att skriva och inget mer att berätta. Och jag hoppas verkligen att det händer någonting nu så det börjar gå i rätt riktning så jag  har lite mer att se fram emot framöver!

Kan ju avslöja en liten grej innan jag avslutar detta inlägg!

Och det är att jag under den sista veckan gått ner strax under 2kg BARA av att äta regelbundet OCH mer grönsaker! *love it*

Ha nu en bra kväll och jag hoppas ni kollar in fler gånger för att få läsa fortsättningen!

*Kram* 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 24 augusti 2011 10:03

Hej på er! Missade att uppdatera i måndags....så den här bloggen blir väldigt ensam och bortglömd. Men men....tänkte i alla fall uppdatera er lite kort. Inget märkvärdigt så men. Inga nyheter från Torsby ännu, men då har det ju bara gått ca 3,5...

Av Nina - 9 augusti 2011 19:58

Ja ni mina kära läsare. åter igen var det väldigt länge sen jag skrev och det beror som vanligt på att jag aldrig har något att skriva om i den här bloggen. Mest beror det på att det inte händer något nytt och sen att det fortfarande är väldigt lån...

Av Nina - 24 juli 2011 13:58

Ja jag vet...men ska jag vara riktigt ärlig så har jag inget nytt alls att skriva om. Jag har inte hört något nytt och jag har inte direkt gjort något annorlunda. Men trots detta har jag totalt gått ner 7.6 kg! *wiiieee* Men jag ska försöka att tit...

Av Nina - 30 maj 2011 07:42

En ny vecka med nya utmaningar, och jösses vad nervös jag var i morse när jag skulle väga mig. Tror det beror på att vi haft en helg fylld med godheter, och lite extra då vi var barnlediga.    Men det gick inte så illa som jag trodde....så ibland k...

Av Nina - 23 maj 2011 08:20

En ny vecka och nya utmaningar. *skönt* Under helgen har man haft mycket tid att låta all information sjunka in och man börjar fundera på framtiden mer och mer. Det känns riktigt gött att kunna se framåt och faktiskt se en positiv glimma.    Och ...

Presentation


Nina heter jag! Är född 1981 och är gift samt har 4 barn...
Jag försöker svara på alla kommentarer och frågor, så bara skriv om ni har funderingar! =)

Blogkeen

helantillhalvan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla Hit! :D

Reklam!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS


Skapa flashcards