Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Nina - 9 augusti 2011 19:58

Ja ni mina kära läsare. åter igen var det väldigt länge sen jag skrev och det beror som vanligt på att jag aldrig har något att skriva om i den här bloggen.

Mest beror det på att det inte händer något nytt och sen att det fortfarande är väldigt långt kvar tills det är OP dags för mig.     

Jag insåg idag att jag nu börjar bli lite nervös men samtidigt ser fram emot det mer och mer. Förstår inte varför nervositeten kommer nu då det inte skett något nytt alls sen förra gången och inga roliga nyheter att berätta!?

Men men....kan ju bero på att det nu gått ca 3 månader sen informationsmötet, vilket också innebär 3 månader mindre väntan.    

Men men...kanske ska skriva om det jag faktiskt tänkte från början. Och det är att jag om lite mer än en månad fyller 30år och insåg att detta kanske är den sista chansen (och första) att ha en riktigt fest och fira ordentligt så med detta insåg jag att jag vill gå ner några kilon innan festen så man kanske kan investera i en ny topp och känner sig lite extra fin och "säker" på sig själv.   

Visst! Det kan bli pannkaka med, men jag tänker i alla fall ge det ett ärligt försök. Inte många kilon, utan bara ett par så man känner det lite själv.   

Och med detta påbörjade jag en halv-flyt period igår, Vilket innebär att jag byter ut alla "stora" mål (utom ett) till shake. Sen äter jag frukt eller actimel till mellanmål. Och så dricker jag enbart vatten (eller någon kopp kaffe). Så det är nu snart 2 dygn sen jag drack mitt sista cola glas (under veckorna) och jag har även kört en powerwalk på ca 30 min på mitt underbara löpband.

Glömde dock väga mig igår för att få en startvikt. Så fick ta det idag, och insåg då att jag gått ner hela 8.9kg (sen i februari). Det är inte jätte mycket, men en del. Bara lite tråkigt att jag inte ser det på mig själv, utan bara känner mig tjockare och "pluffsigare" för varje dag som går.   

Vet inte om det är förnekelse eller om det är att jag är så "insnöad" på OP att jag inte ser dessa förändringar hos mig själv?

Vad tror ni?

Jaja....min vikt tänker jag inte avslöja, utan ni får följa upp/nedgångarna bara....om ni vill.

Förhoppningsvis går jag ner 5kg till innnan jag fyller år. Mer är bara ett glatt plus, mindre är en besvikelse men inte hela världen! 

Ha det nu gött och ta hand om er!

*Kram*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nina heter jag! Är född 1981 och är gift samt har 4 barn...
Jag försöker svara på alla kommentarer och frågor, så bara skriv om ni har funderingar! =)

Blogkeen

helantillhalvan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla Hit! :D

Reklam!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards