Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Står helt jävla stilla!

Av Nina - 5 april 2011 08:15

Fan vad jävla trött jag blir!

Det har nu gått nästan 7 veckor (imorgon) sen jag besökte läkaren och gjorde en undersökning för remiss till kirurgen i Torsby för att få en GBP och ännu har ingenting hänt!  

Jag tog ju om proverna för ca 4 veckor sedan, då de första inte hade varit jätte bra och det var något med järnet. Så tog nya prover när jag var fri från pencillinkuren och hörde inte ett skit ifrån min läkare så antog att proverna var bra! *yes*

Men nej då!!!

Istället för att läkaren ringde till mig (som de bör göra) när proverna visade något med inflammationshöjande (bla, bla, bla) så avvaktade han och jag fick ett brev förra veckan (efter 3 hela jävla veckor) om att jag måste ta om proverna....IGEN!!!

  

Och detta gör mig riktigt förbannad. Då jag hade sparat massor av tid om han hade ringt till mig på en gång istället för att dra ut på det!

Och jag har inte hörrt någonting alls från Torsby och min läkare borde ha skickat in remissen den 16 februari när jag var där och de jag känner som gjort operationen har fått ett bekräftesebrev på att en remiss är mottagen. Själv har jag inte fått någonting!

Så idag ska jag ringa till kirurgen så fort deras telefontid börjar för att fråga om de fått in någon remiss och har de inte det så ska jag söka min läkare tills jag blir blå om det krävs och kräva svar av honom!

Han kan väl inte bara skita i att skicka in remissen? Några små fel på proverna borde ju inte göra att han inte kan skicka den!

Det är ju inte så att operationen sker nu eller ens snart! Det är ju trots allt ett års väntetid så inann dess lär vi väl ha tagit reda på vad proverna beror på och om de då påverkar en operation kan man ju dra sig ur istället för att skjuta upp det hela jävla tiden!?

Jaja....jag är förbannad och trött! Jag hatar att vänta och inte veta något och det tog mig över 2 år att ta det här steget och då är det verkligen inget kul att det går emot en hela tiden.

Det börjar kännas som om min läkare inte vill skicka in remissen och som om jag inte kommer få operationen....så hoppets låga börjar slockna!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 24 augusti 2011 10:03

Hej på er! Missade att uppdatera i måndags....så den här bloggen blir väldigt ensam och bortglömd. Men men....tänkte i alla fall uppdatera er lite kort. Inget märkvärdigt så men. Inga nyheter från Torsby ännu, men då har det ju bara gått ca 3,5...

Av Nina - 9 augusti 2011 19:58

Ja ni mina kära läsare. åter igen var det väldigt länge sen jag skrev och det beror som vanligt på att jag aldrig har något att skriva om i den här bloggen. Mest beror det på att det inte händer något nytt och sen att det fortfarande är väldigt lån...

Av Nina - 24 juli 2011 13:58

Ja jag vet...men ska jag vara riktigt ärlig så har jag inget nytt alls att skriva om. Jag har inte hört något nytt och jag har inte direkt gjort något annorlunda. Men trots detta har jag totalt gått ner 7.6 kg! *wiiieee* Men jag ska försöka att tit...

Av Nina - 30 maj 2011 07:42

En ny vecka med nya utmaningar, och jösses vad nervös jag var i morse när jag skulle väga mig. Tror det beror på att vi haft en helg fylld med godheter, och lite extra då vi var barnlediga.    Men det gick inte så illa som jag trodde....så ibland k...

Av Nina - 23 maj 2011 08:20

En ny vecka och nya utmaningar. *skönt* Under helgen har man haft mycket tid att låta all information sjunka in och man börjar fundera på framtiden mer och mer. Det känns riktigt gött att kunna se framåt och faktiskt se en positiv glimma.    Och ...

Presentation


Nina heter jag! Är född 1981 och är gift samt har 4 barn...
Jag försöker svara på alla kommentarer och frågor, så bara skriv om ni har funderingar! =)

Blogkeen

helantillhalvan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla Hit! :D

Reklam!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards