Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Nina - 20 maj 2011 16:56

*Pust*

Vilken dag detta har varit!

Men jag överlevde den med, vilket jag aldrig ens tvivlade på!   

Dagen gick bra, lite drygt med all väntan mellan varven och man blev lite trött någon gång då och då med tanke på all information man fick. Tack gode gud att man fick papper med sig hem där allting står så man kan läsa mellan varven!

Jag kan ju meddela att jag har gått ner ca 6kg sen jag var till läkaren första gången i mitten på februari, gått ner ca 2kg sen jag gjorde hälsoprofilen för någon månad sen! *stolt*

Och jag vet att jag måste gå ner mellan 8-10kg de sista 4 veckorna innan operation, men då man går på lågkaloriediet som endast får innehålla 800 kalorier så lär det väl inte vara några problem.   

Proverna jag skulle ta inför dagens möte var bra, enda de anmärkte på var att jag hade lågt värde när det gäller folsyra så därför ville kirurgen att jag skulle börja äta "mitt val kvinna" redan nu!

Sen var det bra om man var rökfri minst 6 veckor innan operation, men tydligen inget måste, men jag hoppas fortfarande att jag ska få den hjälpen jag så väl behöver så jag klarar av att sluta. Delvis för att det är dåligt och delvis för att det är dyrt!   

Sen var väntetiden ca 7-8 månader, de har tydligen hållt det så ett tag och han hoppas de kan fortsätta i det tempot. Men högst 12 månader! *gött*

Så insåg idag att om jag har tur kan jag få min operation redan i slutet på december/januari! Vilket jag faktiskt hoppas på då man gått igenom det värsta innan sommaren och värmen kommer! *hoppas*

Annars har jag nog inte så mycket nytt att skriva. Jag ska äta 6 ggr varje dag efter operationen, och det kommer säkert vara tufft, men självklart kommer man klara det då jag vet att det måste vara så.

Sen berättade de om dumpning....man blir lite rädd men samtidigt känner jag att alla de symptomen påminner väldigt mycket om mina magkatarranfall så tror inte de är mycket värre. Men jag kan lova att jag gärna undviker de så länge jag kan och så gott det går då det INTE är kul att ha så jävla ont och må så jävla dåligt!

Så mina kära läsare. Nu är det bara denna evighetslånga väntan som återstår....bara man får kallelsen till dietist kursen så kommer man kunna räkna ner lite sen.   

Detta vet jag mest då dietisten sa att man blir kallad till den kursen ca 4 månader innan operation. Kommer nog kännas tufft att åka till Torsby 2 dagar på raken för den här kursen, speciellt då man inte har något körkort och det inte går speciellt mycket bussar eller liknande. Men det kommer säkert lösa sig på ett eller annat vis och jag är egentligen inte orolig.   

Och sen ca 4 veckor innan blir man kallad för journalskrivning och jag antar att det är då jag ska börja på flyt!

Så där!

Jag tror jag fick med det mesta nu och jag håller min tumme hårt i väntan på min operation och min långa väg till ett bättre och hälsosammare liv. Och med detta börjar även kampen för att få familjen med på ett litet hörn och mer engagerade i det hela. Tror dock inte de gillar det jätte mycket men jag ger mig inte så lika bra de lyssnar och i alla fall försöker! Då är jag mer än nöjd!

Ha nu en bra dag, så återkommer jag en annan dag, men absolut senast på måndag då det är dags för en ny vägning!

*Kram*

Presentation


Nina heter jag! Är född 1981 och är gift samt har 4 barn...
Jag försöker svara på alla kommentarer och frågor, så bara skriv om ni har funderingar! =)

Blogkeen

helantillhalvan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kolla Hit! :D

Reklam!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards